Radio Diaspora Live 
Intră în cont Înregistrare
Contact Diaspora Locuri de munca Facebook Romani in Germania
Grup Facebook Partner
+ PACHETE DE PUBLICITATE + CAUT DE MUNCA + ADAUGA ANUNT Messenger

Studiu: Cum a afectat pandemia vanzarile de autoturisme. Cati romani au renuntat sa-si cumpere o masina

Diaspora Romania

Mai bine de jumatate dintre soferii romani afectati de criza provocata de pandemia de Covid au amanat cumpararea unei masini sau au ales una mai ieftina, arata un studiu al EY, citat de Mediafax.

20% dintre soferii afectati de criza au ales sa amane cumpararea unei masini pentru o perioada de 6-24 de luni sau pana cand achizitia va fi absolut necesara (15%). Alti 10% au optat pentru o masina noua, dar dintr-o clasa inferioara si mai ieftina, in timp ce 5% s-au reorientat catre o masina rulata, conform sondajului EY privind obiceiurile de cumparare a autovehiculelor, derulat in randul soferilor din Romania, Cehia, Ungaria, Turcia si Rusia.

Conform acestuia, in celelalte tari analizate, pandemia a generat o modificare semnificativa a intentiilor de achizitie in randul soferilor din Turcia (71%) si din Ungaria (44%), in timp ce doua treimi dintre soferii din Cehia au declarat ca nu le-au fost afectate planurile initiale de achizitie a unei masini.

Creste intentia de a cumpara o masina noua

In Romania, desi 70% dintre soferii intervievati au cumparat ultima oara o masina rulata, creste intentia de cumparare a unui autovehicul nou, aproape 60% dintre soferi preferand ca urmatoarea masina achizitionata sa fie una noua. Siguranta, pretul si consumul de combustibil reprezinta principalii factori de care tin cont soferii romani cand isi aleg viitorul autovehicul.

In ceea ce priveste preferinta pentru noile tipuri de masini, 30% dintre respondentii romani isi doresc ca urmatoarea achizitie sa fie o masina hibrida (24%) sau electrica (6%). Desi Romania ofera printre cele mai mari stimulente pentru achizitia unei masini electrice din Uniunea Europeana, pretul acestora ramane obstacolul principal.

„In Romania, interesul pentru masini electrice si hibride este in continua crestere. Acest lucru se poate vedea atat in preferintele populatiei, dar si din investitiile companiilor in servicii pentru autovehiculele cu motor electric, precum statiile de incarcare. De asemenea, stimulentul acordat de stat pentru achizitie a contribuit la cresterea popularitatii, iar in tari in care acesta nu exista, precum Cehia, modelele electrice si hibride nu sunt luate in considerare in cazul unei achizitii noi”, a declarat Cristian Carstoiu, partener Consultanta in Afaceri EY Romania, responsabil de sectorul Automotive, Transformare Digitala si Inovatie.

Ce masini prefera romanii

Masinile pe benzina raman insa in topul optiunilor romanilor, cumuland un procent de 35% al preferintelor exprimate de respondenti, iar cele diesel inregistrand o scadere si 19% din optiuni.

Dintre tarile analizate, romanii prezinta cel mai mare interes pentru combustibilii alternativi. In Ungaria, intentia de cumparare este de 24%, 16% in Turcia si 8% in Cehia. In Rusia, unde normele Uniunii Europene in privinta emisiilor de gaze de sera nu se aplica, pana la 65% dintre soferi sunt interesati de motoarele clasice, pe benzina sau motorina, iar masinile hibride sau electrice sunt mult mai putin populare (8%).

„Intrebati daca vor achizitiona o masina electrica sau hibrida in viitor, majoritatea respondentilor romani (60%) au raspuns ca ar lua in considerare aceasta optiune in cazul unei oferte bune, iar 25% sunt siguri ca isi vor cumpara aceste tipuri de masini. Pretul este considerat principalul impediment (36%), urmat de lipsa statiilor de incarcare (27%). Faptul ca au emisii reduse sau inexistente si costuri mai reduse de intretinere reprezinta principalele avantajele apreciate de 41%, respectiv 27% dintre respondenti”, se arata in comunicat.

In alegerea dealerului auto, 47% dintre soferii romani se bazeaza pe experienta personala, acesta fiind principalul criteriu indiferent de varsta, sex sau educatie, iar 38% aleg dealerii care ofera o gama mai diversificata de modele. Si in cazul masinilor rulate, principalul factor il reprezinta varietatea de modele disponibile, 56% dintre soferi ghidandu-se dupa aceasta optiune.

Pentru achizitia unui autovehicul, 45% dintre soferii romani prefera sa isi foloseasca propriile fonduri, mai ales in cazul in care aleg sa cumpere o masina rulata. Pentru masini noi, majoritatea respondentilor aleg sa foloseasca atat fonduri proprii, cat si fonduri din alte surse. Doar 23% au optat pentru surse de finantare externe, principala optiune fiind un imprumut bancar.

Dupa ce criterii cumpara romanii masinile

„Cele mai importante aspecte de care tin cont soferii din Romania cand isi aleg marca masinii sunt siguranta (70%), pretul (68%) si consumul de combustibil (62%), indiferent de sex, varsta sau educatie. Brandul masinii este foarte important mai ales pentru cei cuprinsi in segmentul de varsta 20 – 29 de ani, si o percep ca fiind o extensie a propriei personalitati. In schimb, in Cehia, soferii sunt mai indiferenti si nu percep marca masinii ca un factor important”, se mai arata in comunicat.

Pentru intretinerea masinii, un service independent este preferinta principala a romanilor (54%), mai ales de catre cei ce aleg masini second-hand, urmata apoi de reprezentanta de unde a fost cumparata masina (40%).

„Faptul ca nu ar putea vedea personal masina si realiza un test drive determina pe romani sa nu cumpere o masina online, preferand in continuare contactul cu reprezentanta auto (84%). Totusi, nu ezita sa foloseasca instrumente online, preferatele fiind de departe configuratorul masinii, calculatorul de pret si rezervarea test drive-ului, iar site-urile preferate sunt cele ale dealerului si ale marcii auto. In Cehia (20%), Rusia (27%) si Turcia (30%) in schimb, modalitatea de a cumpara masina online este mult mai utilizata”, se mai spune in comunicat.

Romanii si-ar conecta masina la internet pentru a primi informatii despre trafic (66%), dar si pentru a putea monitoriza si localiza vehiculul (64%). Majoritatea romanilor intervievati (85%) prefera masina personala pentru a se deplasa in interiorul orasului sau in preajma acestuia. Printre celelalte preferinte se mai numara transportul in comun si taxiul. In cazul metodelor alternative de transport (biciclete, trotinete, car sharing), cele mai importante aspecte de care tin cont sunt legate de pret si de disponibilitate acestora.

 
 
diaspora-romania.ro, Contabil roman in Germania, Avocat Germania, Notar Germania, Evenimente in Germania, Locuri de munca in Germania, medici romani in Germania, Doctori Romani in Germania, Restaurant romanesc, Restaurant romanesc in Germania, Transport Germania, Diaspora Germania, comunitatea Romanilor din Germania, Diaspora Romana, diaspora, Comunitatea romanilor din Germania,Stiri diaspora,Romanii in strainatate,Restaurante Romanesti in Italia , restaurante Romanesti in Spania,Restaurante Romanesti in Belgia,Restaurante Romanesti Olanda, Restaurante Romanesti in Austria, Restaurante Romanesti in Franta, Restaurante Romanesti in Elvetia, Restaurante Romanesti in Anglia, Doctori Romani in Austria, Doctori Romani in Germania, Doctori Romani in Franta, Doctori Romani in Belgia, Doctori Romani in Olanda, Doctori Romani in Elvetia, Doctori Romani in Anglia,Doctori romani in Italia, Locuri de munca in Germania,Locuri de munca in Austria, Locuri de munca in Anglia,Locuri de munca in Belgia,Locuri de munca in Italia, Locuri de munca in Spania,Locuri de munca in Olanda, Locuri de munca in Elvetia, Avocat Roman in Austria, Avocat Roman in Spania, Avocat Roman in Belgia, Avocat Roman in Anglia, Avocat Roman in Olanda, Avocat Roman in Elvetia, Avocat Roman in Germania,Avocat Roman in Franta, Contabil Roman in Germania,Contabil Roman in Austria,Contabil Roman in Elvetia,Contabil Roman in Olanda,Contabil Roman in Belgia, Contabil Roman in Franta, Contabil Roman in Anglia, Transport Germania,Transport Austria,Transport Belgia ,Transport Elvetia, Transport Franta,Transport Anglia, Transport Olanda
© 2019 Diaspora Romania. All rights reserved | Realizat de MediaPub