Radio Diaspora Live |
|
|||||||||||||||
Grup Facebook Partner | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
Romanii de la Straco, goniti la inceputul lunii de pe tronsonul Chetani-Campia Turzii din Autostrada Transilvania, cer Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) daune de 461 milioane de lei, potrivit unui document trimis de constructor.
Notificarea celor de la Straco vine dupa ce Tribunalul Bucuresti a admis contestatia depusa de compania Straco privind rezilierea contractului de 280 de milioane de lei pentru construirea celor circa 16 kilometri din A3. Decizia Tribunalului a fost atacata de CNAIR la Curtea de Apel Bucuresti. Contractul a fost reziliat de CNAIR pe 11 martie, dupa ce ministrul Transporturilor Catalin Drula anunta ca progresul in ultimele cinci luni a fost de doar 1%.
In documentul obtinut de digi24.ro, Straco acuza Compania de Drumuri ca nu si-a indeplinit obligatiile care reveneau si ca a refuzat inca din 2019 sa recunoasca firma Restra Construct SRL drept subantreprenor, impiedicand astfel ducerea la bun sfarsit a contractului.
”Prin neaprobarea Restra Construct SRL restrangeti nejustificat, netemeinic si nelegal, capacitatea Straco de a executa lucrarea”, se arata in documentul citat.
”Prin obtinerea de catre Restra a calitatii de subantreprenor acesta va putea sustine Straco in mod definitiv in executarea contractului, atat pe chestiunea de executie, dar si pe chestiunea asigurarii garantiei de buna executie in temeiul contractului si prelungirea duratei de existenta a acesteia”, se mai arata in notificarea trimisa de constructor Companiei de Drumuri.
Motivul invocat in 3 randuri de catre CNAIR a fost acela ca cei de la Restra nu indeplineau conditiile pentru a fi subantreprenori. Reprezentantii Straco atrag, insa, atentia ca tot CNAIR a aprobat transformarea unei alte firme din prestator de servicii in subcontractor atunci cand a avut nevoie de muncitorii si utiliajele sale pentru a finaliza anul trecut nodul Chetani, fara de care nu ar fi putut fi deschis in septembrie anul trecut traficul pe locul adiacent, de 18 kilometri dintre Iernut si Chetani.
Acestea nu sunt singurele lucruri pe care le reproseaza Straco Companiei de Drumuri. Potrivit constructorului, rezilierea contractului pentru tronsonul Chetani-Campia Turzii inseamna falimentul.
Cei de la Straco ameninta ca daca CNAIR nu va accepta Restra drept subantreprenor se vor adresa instantei. Un proces ar bloca relicitarea lucrarilor ramase de executat, spun surse Digi24. Cu alte cuvinte cei 16 kilometri de autostrads riscs ss rsmsne nefinalizati o buna bucata de timp de acum inainte daca un eventual proces cu Straco va taragana prin instante.
- 41,8 milioane lei – contravaloarea revendicarilor formulate catre CNAIR
- 24,86 milioane lei +penalitati – contravaloarea prejudiciului produs prin executarea garantiilor
- contravaloarea beneficiului nerealizat: 183 milioane lei proiect Ogra (tronsonul Chetani-Campia Turzii. CNAIR platise pana la data rezilierii 42% din valoarea contractului de circa 280 mil. lei. Fara TVA, n. red), 82 milioane lei proiect Pasaj Domnesti (aici Straco este antreprenor general, dar lucrarile le fac subcontractori si, potrivit CNAIR, avanseaza bine, putand chiar fi gata pana la finalul anului viitor, n.red) – adica valoarea contractelor pana la finalul acestora.
- dauna produsa prin falimentul societatii pe care o estimeaza la circa 129,86 milioane lei.
In total, Straco cere daune de 461.534.130 lei Companiei de Drumuri, la care adauga actualizari de preturi, penalitati si TVA.
Compania de Drumuri a anuntat pe 11 martie rezilierea contractului cu cei de la Straco pentru realizarea a 15,69 kilometri din Autostrada Transilvania, intre Chetani si Campia Turzii.
“Precizam ca dupa deschiderea traficului rutier pe Nodul Rutier Chetani, in data de 18.09.2020, Antreprenorul a redus considerabil ritmul de executie a lucrarilor. La data deschiderii traficului, progresul fizic era de 36,81%, iar in prezent progresul fizic inregistrat este de 37,86%”, au transmis atunci reprezentantii CNAIR printr-un comunicat de presa. Ordinul de incepere a lucrarilor pentru tronsonul Chetani-Campia Turzii a fost dat in mai 2016.
„Acest contract este practic mort de ani de zile. Nu se lucreaza, se lucreaza in bataie de joc. Din pacate au mai bagat la apa subcontractori de buna credinta care au lucrat pentru aceasta firma aflata in insolventa”, declara ministrul Transporturilor, Catalin Drula, la Digi24, in urma cu aproape o saptamana.
Firma Straco Grup a fost infiintata in 2003 si a intrat in insolventa in 2015. Potrivit Ministerului Finantelor Publice, firma a avut in 2020 o pierdere de 26,47 milioane lei si 60 de angajati.
© 2019 Diaspora Romania. All rights reserved | Realizat de MediaPub |